Reccegask

 

 

Gårdagen blev lång, men ack så bra! Den inleddes med ett seminarium som inte direkt var någon hit för min del, jag är väl inte helt van med att dela med mig av mina tankar och åsikter sådär. Den känns bra när någon annan säger vad jag tänker, för då vet jag att jag inte är helt ute och cyklar.

Efter en snabblunch med älsklingen, en halvdryg föreläsning och en kvick promenad hem till Gudrun för att byta om, så började trevligheterna.

15dk infann älskling och jag oss på V-dala där vi drack varsin cider innan man i gemensam trupp tågade upp till Universitetshuset, i vars aula vi och reccar från de andra nationerna bjöds på underhållningi form av klassisk musik, körsång och tal. Det är en oerhört speciell känsla att sitta i en så oerhört pampig och mäktig aula. Byggnaden är gammal och anrik och man känner sig som en del av något stort och viktigt då man vistas i den.

Vi tågade sedan tillbaks till V-dala för en välkomstdrink innan sittningen. Jag hade älsklingen som bordsherre och på min högra sida hade jag Johan, som vi även satt med på reccemottagningen. De andra bordsgrannarna var trevliga de med, och det blev en riktigt bra middag med sång och underhållning, samt en hel del alkoholhaltiga drycker. Efterrätten var himmelsk, en underbar pannacotta som riktigt smälte i munnen, den gjorde mig helt lyrisk!

Efter sittningen var det dags att tåga till sambatoner ner till Norrlands där det var släpp. Jag lyckades glömma bort att jag var sjuk och skruttig, och dansade tills jag började hosta vansinnigt mycket.

Det var en underbar afton, och jag vill tacka alla som gjorde den sådan, bordsgrannar, älsklingen, kamrater och framför allt alla de som stod för maten, serveringen och dylikt!


Bjuder på några bilder, dessvärre av väldigt taskig kvalitet.







2010-09-18 @ 18:02:45 Permalink Studentliv Kommentarer (4) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: annika

hej

va skoj om du vill vara sminkmodell.



hur ser dina vardagar ut? behöver modeller på förmiddagar =)



mvh annika


2010-09-19 @ 20:39:25
URL: http://annikaokenzo.se

Postat av: Junie

den där klänningen var ju jättefin! Jag tycker visst att den passade din stil :)


2010-09-20 @ 14:03:21
URL: http://sockeriogat.wordpress.com

Postat av: Kristin

Shit! Hur snygg var inte du? Hihi..



Hoppas du har det bra vännen.



Kramar


2010-09-20 @ 18:34:03

Postat av: Anonym

klockren klänning, den passar underbart på dig.


2010-09-20 @ 23:35:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback