Dag 7

 

 

Idag är väl kanske den dag då jag får börja om. Eller? Jag har lite svårt att sätta gränser. Jag blev väldigt ledsen över att jag har förlorat vad som för mig är ganska mycket pengar.  Är det ok att tänka negativt i en sådan situation? Jag har även gråtit en del, fast utan att tänka allt för mycket negativt... Jag framstod i ett mail som otrevlig, ja kanske rent av elak, när jag bara försökte vara vänlig och positiv, och det sved så oerhört mycket!

Det är så mycket lättare med mitt vanliga tankesätt. Men det är ju inte bättre, det gör mig ju inte gladare. Jag inbillar mig bara att jag tycker om att gotta mig i min självömkan och rabbla upp allvärldens negativa saker som skulle kunna hända. Om inte för min egen skull så måste jag slutföra detta, för min älsklings skull!

Jag tämjer lite på "reglerna" och ger mig godkänt för idag, men räknar med att börja tio nya dagar nästa vecka. Klarar liksom inte att börja om nu precis innan tentan. Och jag vet ju inte säkert om jag misslyckades idag, man måste ju få bli ledsen även om man tänker positivt?

De tämligen tunga studierna tynger mig och gör tillvaron svår. Mitt positiva jag tänker att jag inte behöver kunna det som är allra svårast, och det kanske inte är en syn som kommer att löna sig.. Men, men.

Dagens bästa var en mysig skogspromenad och att få kramas med min älskling!
Tack för att du finns hjärtat!




2010-09-29 @ 22:49:06 Permalink Vardag Kommentarer (2) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Junie

Jag tycker att du gör ett fantastiskt jobb bara genom att anstränga dig och försöka tänka positivt! Man kan knappast förvänta sig att hela världen och livet plötsligt ska vändas ut och in och bli ljusaste ljust och färgglatt på en gång, det tar nog lite tid. Övning ger färdighet. Kämpa på, det du gör är beundransvärt! <3


2010-09-30 @ 12:09:37
URL: http://sockeriogat.wordpress.com

Postat av: Lesly Valencia

Hej hej, det var ett tag sedan jag var inne här. Tyvärr hinner jag inte läsa så mycket men vill svara på kommentaren.



Jag tackade nej till modell jobbet. Jag vill ha långt hår. Jo de är säkert jätte duktiga och jag tror säkert det blivit fint, men jag skulle nog inte trivas i det. Jag var och klippte upp håret och toppade det iaf. så nu känns det roligt att ha fått snygga till sig.



hoppas att du mår bra annars Marianne! Vi hörs av Kramar!


2010-09-30 @ 15:52:42
URL: http://leslita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback