Rimfrost och fetaost

 

 

Idag var jag en duktig flicka och tränade för första gången på (vågar inte tänka på hur länge), ja, ganska länge.. Det kändes dessvärre i lungan, så jag få ta det lite lugnt med konditionsträningen framöver, styrka går bättre.

Sedan bet jag ihop och gick till arbetsförmedlingen för att skriva in mig. Det är lite vansinnigt att jag inte tycks kunna få hjälp och stöd de tre första månaderna, det är ju nu jag är som mest vilsen och lär behöva det som mest! Så det är bara till att söka jobb då, skickade in en ansökan idag och ska fortsätta leta. Men det känns jobbigt, som ett stort steg som jag kanske aldrig kommer känna mig redo att ta. Men jag behöver pengar, och då måste man jobba. Och att jag måste börja med något som kanske inte är drömjobbet säger sig ju självt, jag har ju ingen som helst erfarenhet av någonting.. I framtiden vill jag nog helst ha ett eget företag, få styra över mig själv. Det innebär mycket ansvar förstås, och jag tror inte att det är någon dans på rosor det heller.

Östersund var så oerhört vackert idag, klarblå himmel, solsken och rimfrostade träd, helt undebart! Det var dock ganska kallt under dagen, men nu när älskling och jag tog en kvällspromenad var det riktigt skönt.


2011-01-19 @ 22:39:52 Permalink Vardag Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Ingrid

Välkommen tillbaka hit igen - vackraste platsen på jorden. Förresten, vart tog fetaosten vägen?


2011-01-20 @ 07:22:16
URL: http://ibod11.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback